2010年4月22日木曜日

three months old!

元気に3ヶ月になりました!

何cmかな?

ここ1週間で、お昼間寝る前にはおっぱいも受け付けずに大泣きするようになってしまいました・・万能だったおっぱいに効果がなくなりショックです★これも成長でしょうか?泣きじゃくる姿はかわいいんですが、やっぱりかわいそうです。

夜はいつもスムーズで、睡眠時間にむらはありますが長い時は8時間くらい寝てくれます。

うんちは3日に1回くらいかな?最初は心配しましたが相変わらずごきげんさんなので、こんなもんやと思って気にしないようにしてます。

指しゃぶりが上手になりました

義母が助けに来てくれます♪

『ばぁばありがと』

4月17日(土)、近くのホテルで行われた義姉の西川流友華会の春の定期発表会を見に行きました。




おりこうさんでした

先日、おむつがけで遊ばせてたらとにかくごきげんさんで。
立派な体をご覧あれ~。





いつものうつ伏せの練習。
首がだいぶ座ってきたみたいで、少しずつ上がり始めました♪

『楽しい♪』

『ふ~』

『んっ』

『は~』

『んんんんんっ!』

落ちた(笑)

そうそう、最近よだれがすごいです。


あわぶくです

毎日楽しくてたまりません。
3ヶ月間大きな心配もなく元気に過ごせた事に感謝です。

『ありがとうございます!』
   

8 件のコメント:

  1. saeちゃ~ん♪ 3ヶ月おめでとう!
    お義姉さんも春の定期発表会おめでとうございます☆
    saeちゃんの裸の写真を楽しく見せてもらいました。
    あわぶくのsaeちゃんも可愛い♪
    mana君に敬礼!

    返信削除
  2. 3 months already?! Sae would win all cutest baby contests! she is SO sweet! and chubby and cuddly! how's it going with the fuzzi bunz?
    that pre-nap crying must be stressful! i kind of remember kai doing that at one point..refusing the breast and crying lots.. i think it happened once and then i expected it again and was maybe stressed which made it worse! i recommend classical calming music, offering her the breast before she gets upset? going for a walk? hope you find a solution! crying is a bit stressful isn't it!
    miss you xxx

    返信削除
  3. shizukaさん,

    おかげさまで元気に3ヶ月を迎えました!熊野で見せたギャン泣きが毎日になりましたよ(笑)眠い時以外は相変わらずのごきげんさんです♪

    返信削除
  4. becca,

    she's getting chubby, isn't she? ureshii! we're going well with the fuzzi bunz! no omutsukabure! yay! i think it's almost time to change the size.. futomomo ga kitsuku natte kita!
    today i went shopping with sae, then she cried a lot at jusco! komatta!! i had to be there for a long time.. and she cried LOTS again after dinner at mana's parent's house. she kept crying for a while, then fell asleep in mana's arms.. she prefers mana's cuddle to mine?
    we're enjoying your cds everyday, thank you! the songs are good to learn english for mana and me!

    返信削除
  5. so glad the fuzzi bunz are good! i think kai wore the first size until 6 months! Sae must be chubbier than kaikai was..when you went to jusco could you use the baby bjorn? or did you? maybe she'd be happier in that? was she hungry? they have a baby feeding room upstairs i think. When she cries lots she doesn't want oppai?
    glad you are enjoying the CDs! can i send you more? do you need some english story books? what do you need? let me know!!
    xxx

    返信削除
  6. 消防団お疲れっす!!
    おんなじ消防団だったら楽しかったのにね~(笑)
    これから「つきあい」ってのがたくさんあるから、
    妻は耐えるのみっ(>_<)
    でもmanaさんもがんばれっ!!

    うちのおねーちゃんはあかちゃん大大大大大好き
    なんでsaeちゃんもうしばらく赤ちゃんで待ってて♪♪

    返信削除
  7. becca,

    i thought it was time to change the size of fuzzi bunz, but it seems too early!
    i always use the baby bjorn when i go shopping, she's fine in it. but in that day she started crying in car, so i wanted to go to the baby room for oppai. she cried very hard at a parking lot, didn't want oppai, we were there for 30-40min.. then she calmed down, and we went to the room.. she was just too sleepy i think.

    返信削除
  8. maaaiiiiiiちゃん,

    つきあい・・うちのだんなさんはお酒まったく飲まないけど、つきあい増えるのかな(笑)
    お姉ちゃんもべっぴんさん度アップしてるんでしょうね~!弟くんも元気に大きくなってる?楽しみにしてます♪

    返信削除